fbpx

Campagnedoelstelling: Merkbekendheid en bereik

Bij het adverteren op social media zoals Facebook en Instagram kun je kiezen voor allerlei campagnedoelstellingen.

Merkbekendheid of bereik kies je als je zoveel mogelijk mensen wilt bereiken voor lage kosten. Dit doe je om je merkbekendheid onder de doelgroep te verhogen.

Merkbekendheid zet je in als je wilt dat je doelgroep de boodschap onthoudt, waardoor er gestuurd wordt op een hogere frequentie van de campagne. Bij bereik wordt er gestuurd op het bereiken van zoveel mogelijk mensen voor de laagst mogelijke kosten.

Het kosten per resultaat worden voor deze doelstellingen aangegeven met CPM (kosten per 1.000 impressies van je advertentie). Hieraan kun je zien of de campagne wel of niet goed presteert. Zo is op Facebook of Instagram een CPM van maximaal €5,- normaal. Bij LinkedIn kan dat oplopen tot een CPM van €25,-.

Voor deze doelstelling kunnen verschillende soorten content geadverteerd worden. Denk aan afbeeldingen en video’s, maar ook bijvoorbeeld carrousels waarin je meerdere afbeeldingen kunt weergeven.

Wil je meer leren over het adverteren op social media? Dan zijn mijn e-books een goede oplossing voor jou. Hierin vind je alle uitleg over de systemen, tips & tricks, cases en uitleg hoe je het beste campagnes kunt voeren. 

Lees daarnaast ook meer over social media in mijn kennisbank.

champagnedoelstelling merkbekendheid en bereik