fbpx

Campagnedoelstelling: Link klikken

Bij het adverteren op social media zoals Facebook en Instagram kun je kiezen voor allerlei campagnedoelstellingen.

Link klikken kies je logischerwijs als doelstelling als je gebruikers naar je website toe wilt trekken via social media advertenties. Hierbij stuurt het platform naar mensen die het waarschijnlijkst op je content gaan klikken om doorgestuurd te worden naar je website. Bedenk wel dat dit geen kwalitatieve klikken hoeven te zijn, omdat het platform optimaliseert op mensen die sowieso snel klikken op advertenties. Als je gebruikers naar je website wilt krijgen is het daarom beter om op ‘landing page views’ te optimaliseren. Hier stuurt het platform echt op gebruikers die ook daadwerkelijk je op je webpagina blijven en de content daar lezen. Een Pixel zoals de Facebook Pixel is hier wel een vereiste voor.

Voor deze doelstelling kun je allerlei formaten inzetten. Denk bijvoorbeeld aan een gewone link ad met een afbeelding, carrousel of video advertentie. Geen daarnaast ook een duidelijke call to action aan voor de gebruiker zoals: ‘bekijk het op de website’ of ‘klik hier voor meer informatie’.

Wil je meer leren over het adverteren op social media? Dan zijn mijn e-books een goede oplossing voor jou. Hierin vind je alle uitleg over de systemen, tips & tricks, cases en uitleg hoe je het beste campagnes kunt voeren. 

Lees daarnaast ook meer over social media in mijn kennisbank.

campagnedoelstelling link klikken