fbpx

Campagnedoelstelling: Leads genereren

Bij het adverteren op social media zoals Facebook en Instagram kun je kiezen voor allerlei campagnedoelstellingen.

De doelstelling leads genereren kies je als je wilt dat gebruikers hun gegevens achterlaten zodat je deze gegevens voor je bedrijf kunt gebruiken. Dit kan zijn om bijvoorbeeld een e-mailbestand op te bouwen. Vaak krijgen gebruikers hier iets voor terug, zoals een download met een gratis whitepaper of e-book.

Bij deze doelstelling is het noodzakelijk dat je een formulier opstelt in het social media platform zelf. De gebruiker kan namelijk na het klikken op de advertentie gelijk zijn gegevens achterlaten op het platform, zodat ze niet eerst naar een website hoeven. Dit verkort het proces waardoor het voor de gebruiker gemakkelijker is om zijn gegevens achter te laten. Hierdoor heb je dus waarschijnlijk meer kans dat de gebruiker zijn gegevens achterlaat.

Laat in je advertentie duidelijk weten waarom de gebruiker zijn gegevens moet achterlaten en wat ze ervoor terug krijgen. Op deze manier is er een duidelijke call to action en is de gebruiker sneller geneigd om dit uit te voeren. Je kunt gebruik maken van advertentieformaten zoals een afbeelding, video of carrousel.

Wil je meer leren over het adverteren op social media? Dan zijn mijn e-books een goede oplossing voor jou. Hierin vind je alle uitleg over de systemen, tips & tricks, cases en uitleg hoe je het beste campagnes kunt voeren. 

Lees daarnaast ook meer over social media in mijn kennisbank.

campagnedoelstelling lead generatie