fbpx

Campagnedoelstelling: Engagement

Bij het adverteren op social media zoals Facebook en Instagram kun je kiezen voor allerlei campagnedoelstellingen.

De doelstelling engagement of interacties kies je als je meer interacties op je advertenties wil. Denk hierbij aan likes, comments, shares en klikken. Het platform stuurt hier op mensen die het waarschijnlijkst de conversatie aangaan met je content. Houd er dus rekening mee dat je ook de middelen hebt om op mensen terug te reageren bijvoorbeeld in de opmerkingen.

Engagement wordt daarnaast niet aangeraden om als advertentiedoelstelling te hanteren. Je haalt er namelijk geen bedrijfsdoelstellingen mee. Een campagne op engagement inzetten is daarom geen goed idee. Wanneer kan het dan wel? Als je bijvoorbeeld content plaatst op een pagina zoals je Facebookpagina of Instagram account. Heb je nog niet zo veel organisch bereik of engagen deze gebruikers niet? Dan kun je de post een kleine boost geven met de engagement doelstelling om toch likes en reacties te krijgen op je profiel. Zo ziet iemand die jou profiel bezoekt dat je een actieve pagina hebt.

Wil je meer leren over het adverteren op social media? Dan zijn mijn e-books een goede oplossing voor jou. Hierin vind je alle uitleg over de systemen, tips & tricks, cases en uitleg hoe je het beste campagnes kunt voeren. 

Lees daarnaast ook meer over social media in mijn kennisbank.

campagnedoelstelling engagement