fbpx

Campagnedoelstelling: Conversies

Bij het adverteren op social media zoals Facebook en Instagram kun je kiezen voor allerlei campagnedoelstellingen.

De doelstelling conversies kies je als je gebruikers een actie wilt laten uitvoeren op je website. Dit kan van alles zijn. Van het lezen van content, kopen van een product, tot het aanmelden voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Een Pixel van het desbetreffende platform is hierbij essentieel. Dit komt omdat het platform om die manier kan meten hoeveel mensen ook daadwerkelijk die actie uitvoeren op je website. Daarnaast kan het platform op basis van je website data bepalen welke doelgroep het beste is om te bereiken voor je campagne. Ook kun je allerlei slimme doelgroepen aanmaken met deze data. Denk aan mensen die je wel hebt bereikt, maar niet hebben geconverteerd. Deze groep kun je dan opnieuw bereiken, zodat ze misschien wel overgaan tot conversie.

Je kunt met deze doelstellingen kiezen tussen allerlei verschillende advertentieformaten zoals afbeeldingen, video’s, een carrousel of bijvoorbeeld een collectie advertentie (voor Facebook en Instagram). Hierin kun je heel mooi een collectie aan producten laten zien, wat de verkoop extra stimuleert bij de gebruiker.

Bij deze doelstelling is het daarnaast raadzaam om een doelgroep in te zetten die je al eerder hebt bereikt of al bekend is met je merk of bedrijf. Gebruikers gaan namelijk niet vaak bij het zien van 1 advertentie over tot bijvoorbeeld een aankoop op de website. Slimme doelgroepen als websitebezoekers, cart abandoners of video kijkers van je vorige campagne zijn hierbij dus extra belangrijk.

Wil je meer leren over het adverteren op social media? Dan zijn mijn e-books een goede oplossing voor jou. Hierin vind je alle uitleg over de systemen, tips & tricks, cases en uitleg hoe je het beste campagnes kunt voeren. 

Lees daarnaast ook meer over social media in mijn kennisbank.

campagnedoelstelling conversie