fbpx

Campagnedoelstelling: App installaties

Bij het adverteren op social media zoals Facebook en Instagram kun je kiezen voor allerlei campagnedoelstellingen.

De doelstelling App Installaties kies je als je een app hebt in de Play store of Apple App store en je wilt het promoten. Deze doelstelling werkt het beste als je een SDK hebt geïnstalleerd in je app. Dit is eigenlijk een Pixel voor de app waardoor een platform als Facebook kan meten wat gebruikers met je app doen. Op deze manier kan bijvoorbeeld geregistreerd worden hoeveel mensen de app hebben gedownload vanuit de campagne. Je kunt hier ook speciale doelgroepen mee aanmaken, om bijvoorbeeld mensen die je app wel hebben geïnstalleerd maar er niks mee doen, opnieuw te laten interacteren met je app. De hoofdzakelijke reden voor een app campagne is om de daadwerkelijke app bij de doelgroep onder de aandacht te brengen om meer downloads van de app te genereren.

Heb je geen SDK geïnstalleerd? Dan kun je alsnog een app campagne doen, maar wordt er op klikken gestuurd. Hiermee kun je je doelgroep dus wel direct vanuit de advertentie naar je app laten leiden, maar kun je niet zien hoeveel daadwerkelijke downloads daaruit zijn gekomen vanaf de campagne.

Qua advertentiemateriaal is het bij deze doelstelling belangrijk dat de gebruiker te zien krijgt wat voor app het is, waarom ze het moeten downloaden en wat ze er mee kunnen.

Wil je meer leren over het adverteren op social media? Dan zijn mijn e-books een goede oplossing voor jou. Hierin vind je alle uitleg over de systemen, tips & tricks, cases en uitleg hoe je het beste campagnes kunt voeren. 

Lees daarnaast ook meer over social media in mijn kennisbank.

campagnedoelstelling app installaties